přihlášení | registrace

JÓGA POD VĚŽÍ JÓGOVÉ STUDIO

Druhy jógy

Jóga pro začátečníky

Chystáte se na jógu poprvé? Vracíte se k józe po delší pauze? Chcete se po sedavém dni nenáročně protáhnout a více se zaměřit na správné provedení jednotlivých pozic? Pokud máte pocit, že vám schází fyzická kondice a flexibilita a odpověděli jste alespoň jednou „ano“, jsou pro vás lekce jógy pro začátečníky to pravé. Zahřejete své tělo pozdravem slunci, protahováním ho připravíte na jednotlivé ásany a do nich vás zkušený lektor navede tak, aby pro vás pozice byla příjemná a přínosná a nehrozilo vám, že si při ní ublížíte. Zároveň se naučíte, jak propojit pohyb a dech v jeden fungující celek a na závěr hodiny necháte odpočinout tělo i mysl. Garantujeme, že po čase se fyzická kondice, pružnost, a hlavně radost z pohybu dostaví samy.

Jemná jóga

Nový koncept lekcí, jemná jóga pro všechny, kdo chtějí začít zlehka, v klidnějším tempu :) vhodná pro klienty se zraněním, po nemoci, po porodu, pro aktivní seniory nebo prostě pro Ty, kdo si chtějí odpočinout, ale přitom se protáhnout a něco pro sebe udělat. V jemné józe klademe důraz na správné dýchání a výdrž v pozicích. Na úvod lekce uvolníme tělo, uvědomíme si a prodloužíme dech a nastavíme plný jógový dech. Lekce je zpravidla zakončená relaxací s aromaterapií.

Ilustrační obrázek

RŮZNÉ DRUHY POWER JÓGY:

Power jóga (Vinyasa) pro začátečníky

Základním principem cvičení powerjógy je pozdrav slunci a dynamické (ne rychlé) opakování jednotlivých ásan v rytmu dechu a v sestavě pozdrav slunci. Pro začátečníky je lekce uzpůsobená klidným tempem, jednoduchými ásanami (pozicemi), aby byli schopni se správně naučit dýchat, správně držet tělo, koncentrovat a uvolnit se. Do pozdravu slunci jsou dosazovány základní dynamické pozice bojovníků, a z nich jsou vytvářeny jednoduché sekvence podobných a příbuzných ásan. Na začátku lekce se instruktor věnuje správné technice uvolnění, rozhýbání těla, dechu a svalové práci uvnitř těla. Lekce vždy končí závěrečným uvolněním a relaxací.

Ranní jóga (sunrise jóga)

Zažijte krásný start dne s jemnou vinyasa jógou, která vás nastartuje, ať už vás čeká den v práci nebo víkendová zábava. Lekce sunrise jógy obsahuje pozvolné zahřívání a protahování celého těla v postupném, mírně se zvyšujícím tempu tak, aby se rozproudila energie potřebná pro celý den. Závěrečná relaxace vyčistí mysl od zbytečných myšlenek a připraví ji tak na to, aby byla během dne otevřená novým postřehům a nápadům.

Polední jóga (lunch jóga)

Pokud víte, že vás čeká dlouhý pracovní den, nestíháte večerní jógu či jste po celém dni v práci unavení a zároveň si můžete dát během poledne pauzu, vyzkoušejte lunch jógu. Jedná se o dynamickou lekci power jógy, která vás nakopne a dodá vám potřebné osvěžení a energii, abyste s úsměvem zvládli zbytek náročného dne. Lekce je určena pro začátečníky i pravidelné praktikující power jógy.

Jin&Jang jóga

Lekce příjemně a vyváženě spojuje silovou (jangovou) a relaxační (jinovou) část. Během první poloviny lekce vás čeká energická power vinyasa, čili střídání pozic v rytmu vašeho dechu, během kterého se zahřejete a zapotíte. Následně necháte své tělo zaslouženě odpočinout při prodloužené relaxaci.

Fit&Slim jóga

Power jógová lekce, která je určená pro tvarování postavy a hubnutí. Obsahem lekce jsou ásany, které zpevňují rizikové partie a dynamické přechody či intervalové sekvence, které účinně spalují tuk. Lekce je vhodná i pro ty, kteří nemají zkušenosti s jógou, a především pak pro ty, kteří si chtějí dát pořádně do těla a příliš je nezajímá jógová filozofie nebo názvy ásan.

Acroyoga

Akrobatická jóga je vhodná pro každého, ať už přijdete sami nebo v páru, ať už s ní máte zkušenosti či na ni přijdete poprvé. Během lekcí se nejprve rozcvičíte krátkou sestavou, která vás zahřeje a připraví, pak se vám lektor věnuje podle vaší úrovně. Pokud hledáte netradiční způsob pohybu, který vás bude bavit, kterým docílíte větší síly a pružnosti a rozproudíte energii, acroyogu rozhodně vyzkoušejte. Ať už dorazíte v páru nebo jako jednotlivec, můžete se spolehnout, že vás lekce obohatí o nové zážitky a posune v komunikaci verbální i neverbální. Naučíte se základní i pokročilejší pozice a ty poté spojit do smysluplného celku. Součástí každé lekce je i závěrečná relaxace, při které vyzkoušíte některé prvky thajské masáže.

Jóga pro muže – Broga

Nevěřte tomu, že jóga je pohyb pouze pro ohebné ženy – původní jóga byla čistě mužskou záležitostí. Broga je trend, který hýbe světem a myslí na mužskou část populace. Co čekat od brogy – spojení klasických jógových pozic se silovými prvky, u kterých se zapotíte, posílení celého těla a protažení svalů, které se mají tendenci například u běžců zkracovat či dynamické sekvence a přechody mezi pozicemi, které zvýší vaši celkovou fyzickou kondici. Co od brogy nečekejte – povídání o čakrách, složité názvy pozic, nohu za hlavou nebo meditační hudbu. Broga je vhodná pro všechny muže, ať už své tělo trápí celodenním sezením v kanceláři, nebo pravidelně sportují, ale stretching opomíjejí.

A DALŠÍ DRUHY JÓGY:

Jin jóga

Jinová jóga je protikladem ke stresu všedního dne i náročným cvičením ve fitness centrech. Hodit se vám bude, pokud potřebujete zrelaxovat po náročném pracovním dni nebo jako doplněk k fyzicky náročným aktivitám, po kterých potřebujete nechat odpočinout znavené tělo a roztěkanou mysl. Během jinové lekce se naučíte setrvávat několik minut v jednotlivých ásanách a v každé z nich dovolíte svému tělu, aby se dostatečně uvolnilo a aklimatizovalo, často s využitím různých jógových pomůcek, které zvýší váš komfort v pozici. Tlumené osvětlení, svíčky a klidná, tichá hudba jen umocní váš relaxační prožitek. Jinová jóga učí respektu k vlastnímu tělu, klidu a uvolnění a cílí především na hlubší vrstvy vašeho těla – kosti, vazy a klouby.

Ashtanga jóga

Intro pro úplné začátečníky je vedená lekce, kde učitel probere základy Ashtanga yogy: Dýchání; Základní terminologie; Pozdrav slunci A i B (část otevírací sekvence sloužící na rozehřátí, rozhýbání těla a koncentraci mysli; Bezpečné provádění pozic, jejich význam, případně alternativy pozic; Závěrečné pozice; Co dál po tomto minimu, jak je dále rozvíjet.Ashtanga v překladu znamená 8 stupňů a obsahuje tyto body: JAMA, NIJAMA, ASANA, PRANAJAMA, PRATJAHARA, DHARANA, DHJANA, SAMADHI. Postupně se dostaneme na nejvyšší bod. Naučíte se, jak držet bandhy (energetické zámky), dýchat dechem udžají, co je drišta (úhel pohledu). A to vše spojíme s ásanami první série. Dech udžají rozehřeje náš vnitřní oheň, díky tomu se začneme potit a vylučujeme škodliviny z těla. Se spojením s ásanami má také pozitivní vliv na orgány, svaly, fyzickou i psychickou část těla.

Ilustrační obrázek

Hathajóga

Hledáte-li cestu ke zklidnění roztěkaných myšlenek, k protažení těla a zajímá vás jógová filozofie, určitě vás osloví hathajóga. Tento klasický styl jógy spojuje praktikování ásan, očistné, relaxační a koncentrační techniky a přispívá tak k regeneraci těla a udržení čisté mysli. Hathajóga je klidnější a není omezená věkem ani tělesnou kondicí. Důraz se klade na dech a výdrž v každé pozici. Mezi pozicemi jsou aplikovány krátké pauzy (mezirelaxace) pro zklidnění, kdy pozice zde doznívá a zvyšují se její účinky. Pokud pro vás jóga není jen fyzické cvičení, ale vnímáte ji jako celistvý komplex, který ovlivňuje všechny aspekty života, máme pro vás připraveny lekce hathajógy.

Ilustrační obrázek

JÓGA PRO DĚTI:

Minijogínci 4 – 6 let

Minijogínci – to je jóga pro naše malé radosti vedená hravou formou. Děti si při ní zahrají na různá zvířátka, vyslechnou poutavé příběhy a zahrají si hry – a ani si nevšimnou, že během té doby vlastně cvičily. Součástí cvičení je například i procvičování klenby chodidla, které preventivně působí proti plochonoží. Pokud chcete vaše děti vést ke zdravému a smysluplnému trávení volného času, jógová školka by pro ně mohla být tím pravým spojením pohybu a zábavy.

Jogínci 5 – 9 let

Často zapomínáme, že i naše děti tráví podstatnou část dne sezením za stolem – ve školních lavicích. Nezdravý a sedavý způsob života je potřeba už v útlém věku kompenzovat sportem a pohybovými aktivitami tak, aby naše malé školáky později nebolela záda. Jóga pro děti vede jogínky k tomu, aby zachovávali správné držení těla a dává prostor pro nácvik plynulého dechu. Zároveň je lekce jógy vedena hravou formou tak, aby děti bavila a odcházely po hodině s úsměvem a odpočaté.

Teen yogis 10 – 15 let

Lekce jógy zaměřené na dospívající, při které posílí nejen zádové svalstvo a zlepší držení těla. Jóga přispívá k fyzické i psychické pohodě a pomáhá najít klid během bouřlivého období, napomáhá ke zlepšení koncentrace a paměti (to se bude hodit ve škole!) a vytvoření pozitivního vztahu k vlastnímu tělu.

Ilustrační obrázek

Jóga pro těhotné (Prenatal jóga)

Tělo ženy se v těhotenství mění a s ním i jeho potřeby. Proč se však během tohoto krásného období ochudit o možnost pohybu, když je tady těhotenská jóga- během lekce vás lektorka provede pozicemi, které přispívají k celkovému uvolnění těla a mysli, a to vše s ohledem na to, ve kterém období těhotenství se zrovna nacházíte. Jóga vám také pomůže zmírnit možný stres a obavy z blížícího se porodu a naučíte se některé dechové techniky, které vám mohou nejen při něm napomoci. Praktikování jógových ásan a pozic je vhodné od druhého trimestru (od 13. týdne). Stane-li se, že těhotná žena navštíví jinou lekci, než jógu pro těhotné, bere riziko sama na sebe. Dynamická jóga není vhodná pro těhotné ženy, a to především v prvním trimestru. Ale můžete vybrat ještě některou z lekcí pomalé hathajógy. Svůj stav a rozhodnutí cvičit konzultujte se svým ošetřujícím lékařem.

Jóga po porodu (Postnatal jóga)

Praktikování jógy zaměřené pro maminky po porodu. Tempo cvičení i výběr ásan je přizpůsobeno tomuto specifickému období ženy, kdy tělo potřebuje po těhotenství a porodu čas, než se dostane zpět do původního stavu Cílem lekcí je nácvik jógových sestav a jednoduchých pozic, vhodných návodů pro domácí praxi, relaxace a správného dýchání. Lekce je vhodná brzy po porodu a přivede Vás zpět k jógové praxi. Svůj stav a rozhodnutí cvičit konzultujte se svým lékařem.

Pilates s prvky jógy (Jogalates)

Pilates s prvky jógy nebo-li jogalates je směr cvičení, který se snaží integrovat prvky Pilates a Jógy tak, aby se při jeho cvičení tělo bezpečně, postupně a zdravě dostalo do kondice. V našem podání je Jogalates nasycen i množstvím cviků fyzioterapeutických a vycházíme z jógy Iyengarovy, která je fyzioterapii blízká. V Jogalates se vaše tělo protáhne i v místech, o kterých jste dlouhé roky nevěděli, že je máte, potřebné svaly se dostanou do zdravého napětí a hlava se vyčistí od svých věčných mentálních zmatků. Některé cviky vycházejí z Pilatesovy sestavy, jiné jsou bližší jógovým ásanám nebo rehabilitačním cvikům, velký důraz zde klademe na dýchání.

Integrální jóga a pranajama

Vychází z klasické hathajógy. Každá lekce je jiná s ohledem na momentální roční období. Lekce se zaměřují na zdraví a funkčnost páteře – od křížové, bederní, po hrudní a krční. Také protažení celého těla a kloubů – neboť pružné tělo = pružná mysl = mládí! Cílem je však spíše nalezení vnitřní rovnováhy a harmonie. Naučíte se také dechová cvičení, postupy jógové terapie a relaxaci těla i mysli. Na závěr vše dozní řízenou relaxací či meditací. Cílem integrální jógy je ukázat různé cesty, které vedou k jedinému cíli. Cvičení je vhodné pro ženy i muže jakéhokoliv věku se střední fyzickou zdatností a s běžnými bolestmi páteře díky pasivní pohybové aktivitě, kteří nechtějí, aby jim tělo v budoucím životě překáželo, ale aby jim pomohlo se zdravě a lehce pohybovat, předcházet zranění a být v souladu se svou duší. Každý má možnost cvičit dle svých možností s ohleduplností a nasloucháním svému tělu. V případě zdravotních potíží je důležité o nich informovat lektora.

Individuální (privátní) lekce

Nechcete nebo nemůžete se zúčastnit skupinové lekce? Chcete mít konkrétní lektorku jen sami pro sebe? Můžete využít výhod soukromé lekce v prostorách jógového studia. Individuální hodiny jógy nabízejí možnost cvičit přesně podle vaší osobní potřeby. Vhodná praxe pro ty, kteří se nemohou z časových nebo z různých fyzických či psychických důvodů účastnit skupinového cvičení (např. stav při nebo po těžké nemoci, během složitého životního období, po traumatickém zážitku). Právě v takovou dobu může cvičení jógy a dechové cvičení pomoci smířit se s událostmi, zpracovávat je a najít zase vnitřní klid. Lekci je nutné domluvit předem s ohledem na typ praxe, čas lektorky a volného místa v sále.

Ilustrační obrázek

Meditace s mluveným slovem

Cílem meditace je zklidnit neustálé víření našich myslí a zanechat ji čistou a prázdnou. Díky pravidelným meditacím můžeme zkvalitnit podmínky každodenního života – klidná mysl lépe zvládá stres a my se tak stáváme uvolněnějšími a vyrovnanějšími. Mnohdy však sami nevíme, jak na to a samotné „vypnutí“ rušivých myšlenek je obtížné, a tehdy nám může pomoci řízená meditace. Během lekce vás lektorka slovně provede celou meditací a vy se tak budete moci soustředit pouze na jeho hlas a svůj klidný, plynulý dech, zatímco pohodlně sedíte na meditačním polštářku za svitu svíček.

Připojte se k nám

získejte pozvánky na naše akce